TAKING BACK CONTROL

Fysiek

De hersenen maken onderscheid tussen 3 groepen van doelstellingen: de fysieke, de sociale en de mentale.

 

Op fysiek vlak willen onze hersenen willen zeker zijn dat we in de toekomst genoeg energie hebben. Helaas zijn ze niet zo goed in zich aanpassen aan de huidig tijd. Ontwikkeld in een tijd met minder eten, meer beweging en grotere gevaren, kiezen ze voor op veilig spelen: gewoontevorming is veiliger dan creativiteit, suikers geven sneller energie dan gezond eten, en in de zetel hangen is minder vermoeiend dan gaan sporten. Bovendien is hard en geconcentreerd werken een aanslag op onze energiereserves en is tot rust komen als er nog dingen niet gedaan zijn gewoon te gevaarlijk. 

 

Het gevolg is bekend: mensen worden moe van het gebrek aan beweging, kunnen zich niet optimaal concentreren door het gebrek aan rust, en slapen slecht omdat het werk niet af is.

Met wilskracht hier proberen tegenin gaan, kost hopen energie en - als het al werkt- is het niet efficiënt. Door niet tegen, maar met onze hersenen te werken, kunnen we met een minimum aan moeite een maximum aan resultaat verkrijgen.

 

ILC - fysiek richt zich op de drie pijlers van onze energiehuishouding: work, play en rest.

Work

 

Gewoontevorming is de efficiëntste manier om veel werk gedaan te krijgen. Wat zijn gewoontes, en hoe kunnen we ze voor ons laten werken? Welke gewoontes willen we graag zien? En hoe veranderen we onze gewoontes? 

 

We brengen de huidige gewoontes en hun energiekost in kaart, analyseren en adviseren over gewenste verandering en maken samen een efficiënt stappenplan.

Play

 

In de huidige kennis-maatschappij moeten we echter vaker en vaker uit onze comfort zone treden. Gewoontevorming kan helpen om te zorgen dat we dit niet uitstellen, maar creativiteit werken vereist een andere mindset.

 

We leren hoe we deze  mindset kunnen bereiken, wanneer we hem nodig hebben en hoe we vlot weer terugkeren  naar kritisch denken. Door speelsheid op de juiste momenten ruimte te geven, werk je efficiënter

Rest

 

Het werk is nooit gedaan, maar zonder goede rust periodes daalt onze algemene efficiëntie. Hoe behouden we dan onze work - life balans? Hoe zorgen we ervoor dat we het werk in onze vrije tijd ook echt los kunnen laten?

 

Loslaten is een vaardigheid die aangeleerd kan worden. Aan de hand van  gewoonteverandering, meditatie en visualisatie-oefeningen, leren we mentaal de deur te sluiten en volop te genieten van onze vrije tijd. Zo zijn we de volgende dag weer helemaal opgeladen.

Door in te zien hoe onze hersenen bepalen waar ze energie voor vrijmaken, gebruik je deze energie op betere manieren. Zo kunnen we optimaal bouwen naar een bedrijf met minder frustraties, betere samenwerking en betere resultaten.

Telefoon: +32 16 98 03 40

E-mail: info@pegasus-training.be

BTW: BE 0506.635.750